29.04.2017 - 16:00
15/10, ennakkoon 13/8
Sohon Torwien kevätkonsertti: Nuorisomusiikkia 100-vuotiaasta Suomesta

Turun yliopiston puhallinorkesterin Sohon Torwien perinteinen kevätkonsertti järjestetään 29.4.2017 Sigyn-salissa. Konsertin teemana on tänä vuonna Nuorisomusiikkia 100-vuotiaasta Suomesta. Konsertti alkaa perinteisesti tasan klo 16.04.

Konsertin ensimmäisellä, klassisesta musiikista koostuvalla puoliajalla kuullaan orkesterin tulkitsemina mm. Sibeliuksen aikansa murrosta kuvastava sinfoninen runo Finlandia, Erkki Melartinin juhlamarssi Prinsessa Ruusunen ja uudempaa suomalaista puhallinmusiikkia edustava Jukka Viitasaaren Tall Tales. Viimeksi mainitun Sohon Torwet esittää myös 23.4.2017 Sigyn-salilla pidettävissä puhallinorkestereiden SM- kisoissa.

Toisella puoliajalla orkesteri vaihtaa vapaalle ja siirtyy teemansa mukaisesti nuorisomusiikin pariin. Sohon Torwet tulkitsee kapellimestari Samuli Niemisen johdolla suomalaista musiikkia aina perinteisestä tanssimusiikista Jari Sillanpäähän ja Paula Koivuniemestä Nightwishiin. Konsertin suojelijana toimii K-Market Puhakka.

Sohon Torwet

Sigyn-sali, Turun konservatorio