17.09.2014 - 15:00

Missä/Var/Where: Aurajoki, Venus Nightlife
Esiintyjä/Artist: Solonen & Kosola
Hinta/Pris/Price: 10€

(På svenska nedan / In english below)

Turun arvovaltaisin ja legendaarisin opiskelijatapahtuma, Aurasoudut, järjestetään jo 54. kertaa. Tapahtuma pyöräytetään käyntiin AurasoutuApprolla klo 15 ja mukana on kattava valikoima tutkintojuomia tarjoavia baareja sekä myös parhaat jokilaivat, joilta on helppoa seurata soutukilpailua! Liput vaihdetaan tutkintokarttoihin jokirannassa vanhan kaupungintalon edustalla olevassa teltassa (jokilaiva Donnaa vastapäätä joen toisella puolella.) Aikaa tutkinnon suorittamiseen on kuusi tuntia eli klo 21 asti. Karttojen vaihto merkkeihin alkaa klo 21 samassa paikassa kuin lippujenvaihtokin ja jatkuu klo 00 asti. Jatkoilla menoa ja meininkiä ylläpitää Solonen & Kosola.

Soutukilpailu kokee tänä vuonna uudistuksen. Kilpailun aikataulusta ilmoitetaan myöhemmin.

Aikataulu:
14:00 Lippujen vaihto karttoihin alkaa (-> loppuu klo 18)
17:00 Soutukilpailu alkaa
15:00 Avauspuhe ja AurasoutuAppron lähtölaukaus
21:00 Tutkintoaika päättyy, ja karttojen vaihto merkkeihin alkaa = palaa lähtöruutuun
22:00 Venuksen ovet aukeavat
00:00 Karttojen vaihto merkkeihin päättyy ja jatkofiilis on korkealla

Suoritettavat tutkinnot ja vaadittavat leimamäärät naiset / miehet:
Airo 7 / 9
Cox 9 / 12
Luovija 12 / 15
Trokarin arvo seuraa toisesta Luovijan tutkinnosta.
Emerituksen arvo seuraa Trokaria seuraavasta Luovijan tutkinnosta.

LIPUT:
Liput maksavat 10 € / kpl. Lipun hintaan sisältyy tutkintokartta, jatkolippu sekä narikkamaksu. Nopeimmille rantaan saapuville on luvassa myös Aurasoutujen perusmerkki, joten tule vaihtamaan lippusi tutkintokarttaan hyvissä ajoin!

LIPUNMYYNTIPISTEET:
- http://www.lyyti.in/Aurasoudut_2014_8181/fi
-------------------------------------------

Åbos mest legendariska tvärvetenskapliga studerandefest ordnas hösten 2014 för den 54:e gången. Dagen kör igång med en AuraroddsAppro* kl. 15. Examensdrinkar kan köpas i ett bra urval barer och på de bästa åbåtarna, från vilka det är enkelt att följa med roddtävlingen! Biljetterna byts mot examenskartor vid åstranden i tältet framför det gamla stadshuset (mitt emot åbåten Donna på andra sidan ån). Du har sex timmar på dig att avlägga din examen, alltså fram till kl. 21. Från och med kl. 21 kan du byta din examenskarta mot ett halarmärke framför det gamla stadshuset.

Roddtävlingen har ändrats sedan förra året. Mer information om tävlingen ska komma snart.

*En Appro är en studerandebarrunda, där man samlar märken över avklarade prestationer på sin examenskarta.

Tidtabell:
14:00 Biljetterna får börja bytas mot examenskartor (-> fortsätter till klo 18)
15:00 Tal och AuraroddsAppro-startskottet
17:00 Roddtävlingen börjar
21:00 Examenstiden slutar och examenskartorna får börja bytas mot halarmärken vid gamla stadshuset
22:00 Dörrarna till Venus öppnas
00:00 Examenskartorna kan inte längre bytas till halarmärken men efterfestfiilisen är på topp

Examina och krävt antal märken över avladga prestationer för kvinnor / män:
Åra 7 / 9
Cox 9 / 12
Bidevindseglare 12 / 15
Langare-examen följer av två avladga Bidevindseglare-examina
Emeritus-examen följer av en Bidevindseglare-examen avlagd efter en Langare-examen

BILJETTER:
Biljetterna kostar 10€/st. I biljetten ingår en examenskarta, en biljett till efterfesten och garderobsavgiften på Venus. De snabbaste att anlända till åstranden utlovas även Auraroddens halarmärke, så var ute i god tid och byta din biljett mot en examenskarta!

BILJETTFÖRSÄLJNINGSPLATSER:
- http://www.lyyti.in/aurasoudut2014

-------------------------------------------------------

The biggest and the most bad ass interdisciplinary event and party of the fall of 2014 is the legendary Aurasoudut rowing competition which is organised for the 54th time and the AurasoutuAppro pub crawl which will get anyboby to a party mood of legendary proportions. The event begins with the AurasoutuAppro* at 3 p.m. The tickets will be exchanged to the degree maps at the riverbank opposite to the riverboat Donna. The degree must be completed within six hours of the start (from 3 p.m. to 9 p.m.).The maps can be exchanged to the overall badges/patches from 9 p.m. to 12 p.m. at the terrace of Venus nightlife.

More information on the rowing competition will be published soon.

*Appro is a pub crawl where one collects stamps to a degree map. All stamps to a single map must be from different bars. So remember one stamp from one pub. The amount of stamps gathered defines the degree as listed below.

Program:
14:00 The exchange from tickets to degree maps begins (-> 18:00)
15:00 The opening speech and the start of the AurasoutuAppro pub crawl
17:00 The rowing competition starts
21:00 The exchange of degree maps to overall badges/patches begins at the start point.
22:00 Doors open to the afterparty at Venus
00:00 The exchange from degree maps to overall badges/patches ends.

The degrees one may complete and how many stamps (=drinks) it requires, women/men:
Airo (Approbatur / Oar) 7 / 9
Cox (Cum laude approbatur / First mate) 9 / 12
Luovija (Laudatur / Navigator) 12 / 15
Trokari (Doctorate / Bootlegger) is earned by completing a second Luovija degree.
Emeritus (Emeritus doctorate / Emeritus bootlegger) is earned by completing a third Luovija degree.

TICKETS:
Tickets cost 10 € a piece which includes a degreemap, the ticket to the afterparty and the cloakroom fee. The fastest people to get to the riverbank also get the basic Aurasoutu overall badges/patches!

Ticket sales at:
- http://www.lyyti.in/Aurasoudut_2014_8181/en